+

 Spółka Jeronimo Martis Polska S.A., właściciel Biedronki – stworzył największą sieć detaliczną w Polsce. Firma obecna jest na rynku 25 lat, a na koniec 3 kwartału 2021 roku liczba obiektów zlokalizowanych w 1100 miejscowościach wynosiła 3154.  W pierwszym kwartale roku przychody popularnego w Polsce dyskontu wyniosły 3,4 mld euro, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Spółka przeznaczyła w 2021 roku 700 mln Euro na nakłady inwestycyjne, z czego 60 proc. dotyczyć będzie sieci Biedronka. Ekspansja marki to  100 nowych  sklepów w mniejszym formacie i modernizacja 250-300 placówek.

 

NAJCHĘTNIEJ  WYBIERANE AKTYWA INWESTYCYJNE W CZASIE RECESJI

 Polskie dyskonty  spożywcze – Biedronki to dzisiaj jedne z najchętniej wybieranych  aktywów inwestycyjnych  zarówno przez inwestorów instytucjonalnych jak i prywatnych.  Ten rok jest rekordowy. Wśród polskich  inwestorów  zamknęliśmy od stycznia kilkanaście  transakcji w przedmiocie nieruchomości handlowych o łącznej wartości ponad 150 mln złotych, w większości z nich  królowała  Polska Biedronka, a tuż za nią uklasowały się retail parki. Inwestorzy międzynarodowi stanowią oddzielną grupę przedsiębiorców nabywających w ramach naszego Centrum  takie aktywa jak retail parki. Najatrakcyjniejsze są nieruchomości nabywane w portfelach gdzie głównym najemcą jest sieć spożywcza i np. apteka, drogeria czy bank. Są to zazwyczaj małe parki handlowe o powierzchni do 5000 m2. Chętnie również wybierają wielkopowierzchniowe hipermarkety spożywcze typu Tesco, Carrefour czy Kaufland o powierzchni 10.000-20.000 m2 lub pojedyncze lokale handlowe o powierzchni 100-2500 m2, skomercjalizowane pod sklepy spożywcze np. takich  sieci jak  Stokrotka, Lidl, Piotr i Paweł czy Lewiatan; lokale handlowe  o powierzchni 100-500 m2 skomercjalizowane pod najemców sieciowych takich jak Rossman czy Pepco oraz wynajęte małe jednostki biznesowe lub magazyny ostatniej mili w promieniu 20 km od centrów miast.

Również dużym zainteresowaniem szczególnie inwestorów prywatnych cieszą się sklepy z najemcą Hebe oraz Apteka Na Zdrowie należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins Polska S.A. I

 

Lokal handlowy wynajęty pod sklep Biedronka

 

ILE MOŻNA ZAROBIĆ NA NIERUCHOMOŚCIACH HANDLOWYCH WYNAJĘTYCH DLA SIECI BIEDRONKI?

Inwestowanie w nieruchomoścI handlowe wynajęte dla Biedronki to bardzo intratne zajęcie. Czynsze lokali skomercjalizowanych pod dyskont wynoszą około 30.000 zł – 120.000 zł miesięcznie.  Przy rocznej stopie procentowej ok. 7% można precyzyjnie obliczyć czynsz z takiej inwestycji.

Inwestowanie w lokale handlowe ma wiele zalet. Ta forma inwestycji zapewnia długoterminowe i regularne zyski. Ugruntowana pozycja najemcy na rynku gwarantuje  umowy na  10-15 lat.  Wskazać również należy dbałość najemcy o lokale będące wizytówką marki, a to minimalizacja wydatków na modernizacje obiektów przez właścicieli.  Umowa zawarta z najemcą sieciowym to także  bezpieczeństwo w przypadku dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu zaległych płatności. 

 

 

NA CO NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ DECYDUJĄC SIĘ NA INWESTYCJE W NIERUCHOMOŚCI HANDLOWE?

Najważniejsze aspekty decyzji biznesowej  w przypadku inwestycji w nieruchomości handlowe to:

Czas trwania umowy najmu,

Catchment (zasieg),

Lokalizacja inwestycji,

Przewidywana stopa zwrotu z inwestycji,

Możliwość ekonomicznego wyjścia najemcy,

Wysokość czynszu,

Dostępność miejsc parkingowych,

Dobry dojazd do inwestycji,

Sposób zabezpieczenia płatności czynszu od najemcy.

 

 

CZY SIECI HANDLOWE DINO MOGĄ ZAGROZIĆ BIEDRONCE?

 W sierpniu cena akcji Dino na giełdzie osiągnęła rekordowe poziomy.  Za jeden walor płacono 318 zł, a to oznacza , że wycena polskiej sieci sklepów osiągnęła 31,1 mld. Spółka DINO Polska rozwija się bardzo dynamicznie. Czy może zagrozić Biedronce – królowej polskiego handlu i covidowych transakcji ? Dino jest obecnie w dużej ofensywie. Na koniec pierwszego półrocza sieć liczyła 1622 i daleko jej były do portugalskiego konkurenta liczącego 3 154 obiekty, ale  pościg jest coraz bardziej widoczny.  W pierwszej połowie roku Dino Polska otworzyło 150 nowych sklepów, podczas gdy Biedronka tylko 53, a do tego 14 zamknęła.  Porównując wyceny rynkowe: Dino – 31 mld zł i Jeronimo Martins, właściciela Biedronki –  11 mld euro, czyli prawie 50 mld wyraźnie widać , że różnica jest mniejsza niż liczba sklepów. Perspektywy polskiego Dino są wysoko rokujące.

 

INNE DYSKONTY SPOŻYWCZE W POLSCE 

Jak wynika z najnowszych prognoz, w ciągu najbliższych 5 lat dyskonty będą najszybciej rozwijającym się formatem na rynku spożywczym w Polsce. Wygrywają nie tylko dogodną lokalizacją, ale również coraz szerszą ofertą świeżych produktów i żywności convenience. Nowe dyskonty spożywcze takie jak Netto, Aldi  czy Lidl powstają jak grzyby po deszczu w każdym województwie.  W Polsce  działa obecnie 4,6 tys.  dyskontów spożywczych.  

 

Zamierzają Państwo sprzedać lub kupić Biedronkę  albo inny dyskont spożywczy ?  Zapraszamy do kontaktu. Sprawnie i bezpiecznie przeprowadzimy cały proces sprzedaży